mehrmandegar

ساخت وبلاگ

طی ساعات اخیر خبری مبنی بر نظر آیت الله نوری همدانی دربارۀ فروش کلیه یا اعضای بدن در شرایط مخارج ازدواج در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، طی ساعات اخیر خبری مبنی بر نظر آیت الله نوری همدانی دربارۀ فروش کلیه یا اعضای بدن در شرایط مخارج ازدواج در فضای مجازی منتشر شد.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج در یافت آباد

متن این استفتاء از قرار ذیل است:

سؤال: قصد ازدواج دارم، خودم و خانواده‌ام نیاز شدید مالی داریم، سؤالم این است که آیا شرعاً می‌تونم واسه مخارجی که برای ازدواج و کمک به خانواده نیاز دارم، کلیه خودم رو بفروشم؟

پاسخ: دریافت پول در ازای بعضی از اعضا مانند کلیه مانعی ندارد.

با پیگیری خبرنگار تسنیم با دفاتر رسمی آیت الله نوری همدانی، این استفتاء شدیداً مورد تکذیب قرار گفت.

برای اولین بار نیست که معاندان با رسانه‌های نیابتی خود، با هدف تخریب چهرۀ مراجع عظام تقلید دست به اقداماتی از این دست اخبار مجعول می‌زدند؛ رفتارهایی که ناشی از اقدامات منفعلانه آنها در برابر اقتدار شیعه در جهان است.

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 3:57

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اضهار داشت: افرادی که از سال 97 ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج 70 میلیون تومانی اقدام کنند.

به گزارش پول نیوز، شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: افرادی که از سال 97 ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج 70 میلیون تومانی اقدام کنند.

مقالات مرتبط:محضر عقد شهرری

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر بانک از طریق ارسال پیامک متقاضی را مطلع می‌کند.

دانشمند افزود: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه برای زوج‌های زیر 25 (داماد) و 23 سال (عروس) 100 میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وثیقه‌ها براساس اعتبار سنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک ها بنابر شرایط متقاضی و اعتبار سنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

وی افزود: مدت باز پرداخت تسهیلات 10 ساله است و برای تسهیلات 100 میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:55

بر اساس داده‌های ثبت احوال، نسبت ازدواج به طلاق کشور پیش از انقلاب بیش از ۱۴ بود که در حال حاضر به حدود ۳ ازدواج رسیده است!

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج خزانه

رویدادهای ازدواج و طلاق به صورت غیرمستقیم، دو مولفه تاثیرگذار بر روی جمعیت هستند که آگاهی از شاخص‌های حاصل از ثبت آن در کشور می‌تواند سیاست‌گذاری‌های کیفی و کمی جمعیتی را در هر زمان تحت تاثیر قرار دهد.

دو واقعه ازدواج و طلاق از وقایع حیاتی محسوب می‌شوند که به دلیل رابطه‌ای که با باروری دارند به صورت غیرمستقیم منجر به تغییر در حجم جمعیت می‌شوند.

با وقوع ازدواج تعدادی از جمعیت جامعه وارد مدار باروری شده و با حادث شدن طلاق تعدادی از جمعیت زنان که امکان باروری برای آنها وجود داشته از مدار باروری خارج می‌شوند؛ به دلیل رابطه مستقیم ازدواج با باروری و رابطه معکوسی که واقعه‌ طلاق با میزان باروری دارد، این دو همواره به عنوان جزئی از تحلیل‌های جمعیت‌شناسی مورد توجه بوده‌اند.

با این توضیحات، کاهش چشمگیر نسبت ازدواج به طلاق در ۴۰ سال گذشته از اوضاع وخیمی حکایت دارد که نتیجه آن افت چشم‌گیر جمعیت کشور است.

بر اساس داده‌های ثبت احوال کشور، نسبت ازدواج به طلاق ایران پیش از انقلاب بیش از ۱۴ بود که در دوران جنگ به کمتر از ۱۰ رسید، این نسبت در سال ۱۳۷۲ به ۱۶ افزایش یافت و پس از آن در روندی کم و بیش خطی تنزل پیدا کرد و تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا به حدود ۳ ازدواج به ازای هر طلاق کاهش یافته است!

 گفتنی است، بنابر آخرین آمار ثبت احوال کشور، ۱۲۷۳۱۸ ازدواج در نیمه نخست سال ۹۹ ثبت شده است و در بهار این سال تعداد ۳۴۶۵۹ طلاق به وقوع پیوسته است که نسبت بین این دو واقعه به بیش از ۳ ازدواج به ازای هر طلاق اشاره دارد!

البته علاوه بر تبعات جمعیتی، این مسئله زنگ خطری هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود!

منبع :گسترش نیوز

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 ساعت: 1:40